středa 3. listopadu 2010

koncept_10_11_03





KONCEPT_10_11_03
Jako primární element chápu ostrov s úlohou městského parku. Prostředí, které slouží široké veřejností a postihuje co možná nejširší záběr aktivit strukturovaných v čase.
Lávka je v tomto případě pouze spojnicí. Spojuje dvě charakteristické městské čtvrti a tedy i koncept spojnice by měl být rozdílný.
Spojnice Holešovice:
Stav - nábřeží bez kontextu města a bariéra v podobě komplexu Holešovické tržnice.
Most navrhuji jako systém linii arkád přemostění, skleníků a zimních zahrad, které mají umožnit pohyb obyvatel bez negativních ruchů dopravy a řešit zároveň optimální prostor v daném místě.
Spojnice Karlín:
Z prostoru Karlínského náměstí, tedy přirozeného centra čtvrti, rozvíjím koberec s rastrem typickým pro Karlín. ten reaguje na město čtyřmi bloky v kontextu s ostrovem a to od jihu: zahrada, přemostění, městská pláž a plovárna.
Park Štvanice:
Jedinečná poloha s neopakovatelnou atmosférou a výhledem. Značná část ostrova využívána malým okruhem lidí v poměrně krátkém čase. Nutná redukce pouze na samotnou arénu. Významné je znovuoživení zimního stadionu, který je největším otiskem historie ostrova. Přemístění a rozšíření sk8parku umožní vybudování podzemních garáží pro návštěvníky parku.

3 komentáře:

  1. dobry den ondeji, park line je ok, jen design mostu je prilis formalni, ph

    OdpovědětVymazat
  2. ..pokud to dobre chapu chcete spojit rekreacni plochy mesta zelenou linkou. tak to teda udelejte, ale uplne jednoduse, tenkou cestickou z umeleho travniku - zelenou niti, ktera mista sesije, nic vic, nic min, konstrukci mostu maximalne potlacte. ph

    OdpovědětVymazat